woensdag 14 augustus 2013

Maybelle Flower Patroon

Maybelle Flower Patroon

 
 
 
Een tijdje terug kwam ik deze prachtige gehaakte bloemen tegen op internet. Het patroon is van 6ichthusfish. Ik heb meteen leuke kleuren garen gepakt en er wat gehaakt. Ik dacht in eerste instantie dat ze misschien leuk zouden zijn als onderzetters, maar daar zijn ze helaas net wat te klein voor uitgevallen. Ik heb zelf Catania/Phildar met haaknaald 2 ,5 gebruikt. Dus als je ze als onderzetter wil gebruiken, kan je beter net wat dikker garen pakken. Ik heb trouwens voor jullie het patroon vertaald naar het Nederlands. Je kan het patroon hier onder vinden.
 


Maybelle Flower Patroon.

 
Begin met een opzetlus en haak 10 lossen. Maak de 10de losse en de 1ste losse aan elkaar met een halve vaste. Je hebt nu een ring gemaakt.
Toer 1:
3 Lossen (telt als 1 stokje), 23 stokjes in de ring (=24 stokjes). Halve vaste in de 3de losse.

Toer 2:
5 Lossen, mis 2 stokjes, vaste in het volgende stokje, (4 lossen, mis 2 stokjes, vaste in het volgende stokje) x7. Halve vaste in de 1ste losse.
 
Toer 3:
Halve vaste in de eerste kettingruimte, 3 lossen (telt als 1 stokje), 1 stokje in dezelfde kettingruimte, 2 lossen, 2 stokjes in dezelfde kettingruimte. (1 Losse, 2 stokjes in de volgende kettingruimte, 2 lossen, 2 stokjes in dezelfde kettingruimte) x7, 1 losse. Halve vaste in de 3de losse.
 
Toer 4:
Halve vaste in het volgende stokje, halve vaste in de kettingruimte, 3 losse (telt als 1 stokje), 6 stokjes in dezelfde kettingruimte, vaste in de volgende kettingruimte. (7 Stokjes in de volgende kettingruimte, vaste in de volgende kettingruimte) x7. Halve vaste in de 3de losse. Hecht af.

Ik heb dit patroon dus niet zelf ontworpen. Het origineel kan hier vinden.


 
 
Toen ik nog wat verder ging snuffelen op het internet, kwamen er in één keer Maybelle Flower Squares langs. Die moest ik natuurlijk ook maken! Ik heb er nu een paar af, maar heb nog geen flauw idee wat het moet gaan worden. Misschien een dekentje of een tasje. We zullen het wel zien. De Maybelle Flower Squares zijn in ieder geval super om te haken.
Op het moment ben ik bezig met het vertalen van de Maybelle Flower Square. Dus over een tijdje kan je die ook vinden op mijn blog.
 
 

1 opmerking:

  1. Hoi Jolien!

    Bedankt voor het vertalen van het patroon! Ik ga er vandaag mee aan de slag :-)

    Groetjes Elsgoodies

    BeantwoordenVerwijderen